Mi minősül reklámnak?

Mi a tilos egy reklámban?

Mit kell kötelezően feltüntetni a reklámban?

Online reklámokra van speciális szabály?

Elegendő, ha a részletekről utólag, egyéb felületeken, pl. weboldalon tájékozódhat a fogyasztó?

Mikor megtévesztő egy reklám?

Az összehasonlító reklám

Mit kell tudni az apróbetűről, csillagozásról?

Reklámban szerepelhet idegennyelvű szöveg?

Mely információkról köteles a vállalkozás tájékoztatni engem?

Hova jegyezheti fel panaszait az elégedetlen fogyasztó?

A fogyasztó a bíróságon kívül még milyen módon érvényesítheti jogait?

Miként indítható el a békéltető testületi eljárás?

Milyen döntéseket hozhat a békéltető testület?

Mire kell figyelnie a vállalkozásoknak a termékeik reklámozásához használt szlogenekkel kapcsolatban?

A szlogeneknél nem az számít, hogy a vállalkozás mit szeretett volna kifejezni velük, hanem kizárólag az, hogy a fogyasztóknak mit jelenthet. Tehát azokat a fogyasztók szemszögéből kell megítélni, s így jár el minden esetben a Versenytanács is.

A „legjobb árak”, „legalacsonyabb árak” és az ezekhez hasonló kifejezések például a fogyasztók számára azt jelenthetik, hogy az említett árak a jelenlegi piacon a legjobbak, legalacsonyabbak, tehát minden versenytársánál kedvezőbb áron kínálja hirdetett termékeit. Az ilyen szlogenek különösen alkalmasak a fogyasztók döntésének befolyásolására, a vállalkozás érvelését – miszerint ezek a szlogenek nem a piacon fellelhető legalacsonyabb árakra utalnak – így egy megtörtént esetben a Versenytanács elutasította.

Mire érdemes ügyelni a reklámállítások bizonyítása kapcsán?

Ki minősül a reklámjogban gyermekkorúnak, fiatalkorúnak és kiskorúnak?

Milyen gyermekekhez kapcsolódó reklámtilalmak vannak?

Vannak korlátozások a reklámozás helyére vonatkozóan is?