Mit tehetek abban az esetben, ha egy reklámújságban a reklámozó azt hirdeti, hogy a terméket 25%-al olcsóbban tudom megvenni, azonban miután megvettem szembesülök vele, hogy az adott termék ára magasabb, mint az akciós ár?

Mi minősül még tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak?

Hogyan tudom megállapítani, hogy adott esetben a reklámozó kereskedelmi gyakorlata tisztességtelen-e?

A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény egy három lépcsős szabályozást vezetett be. Ennek értelmében először azt szükséges megvizsgálni, hogy a vállalkozásnak a kereskedelmi gyakorlata szerepel-e a törvény által felállított fekete listában , amely a törvény mellékletét képezi. Amennyiben a vállalkozás magatartása kimeríti  bármelyik pontot, úgy biztosan tisztességtelennek fog minősülni a kereskedelmi gyakorlata.

Második körben azt kell megnézni, amennyiben a vállalkozásnak a kereskedelmi gyakorlata nem ütközik a fekete listába, hogy a kereskedelmi gyakorlata megtévesztő-e vagy agresszív.

Amennyiben ennek a kritériumnak sem felel meg, úgy az általános tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatra vonatkozó klauzulát kell alkalmazni. Ezek alapján a 2. pontban kifejtetteket kell megvizsgálni.

Mi a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat?

Mi az agresszív kereskedelmi gyakorlat?

Ki tartozik felelősséggel a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat esetében?

Mely hatóság járhat el?