Fontos megjegyezni, hogy a harmadik személytől történő adatbázis vétel mindig kérdéses a jogszerűség szempontjából.
Amennyiben az adatbázis csak céges adatokat tartalmaz, akkor ez adatvédelmi szempontból kisebb kockázatot rejt magában, mivel ezen adatok alapvetően nem minősülnek személyes adatnak. A céges adatokat tartalmazó adatbázis vásárlását megelőzően mindenképp szükséges egyeztetni az eladóval, hogy mikor kerültek az adatok utoljára frissítésre, hiszen egy elavult adatokat tartalmazó adatbázis nem válik a vevő hasznára.
Amennyiben viszont az adatbázisban magánszemélyek adatai (is) szerepelnek, akkor mindig kérdéses ezen adatok kezelésének jogszerűsége, illetve e személyek részére DM küldése, mert nehezen bizonyítható az, hogy az adatbázisban szereplő személyek kifejezetten hozzájárultak ahhoz, hogy az adatbázist megvevő cég küldjön nekik DM üzeneteket. Adatkezelési, illetve direkt marketing hozzájárulásban a jogszerűség azt kívánja ugyanis, hogy az adatkezelő, a reklámüzenetet küldő személy pontosan, cégnév alapján megjelölésre kerüljön.