Regisztrációnak nevezzük, mikor magánszemélyek személyes adatokat adnak meg magukról többnyire egy játékban történő részvétel, hírlevelek vagy eDM üzenetek fogadása céljából.
A regisztrációval szerezhető hozzájárulás az adatok kezeléséhez, a játék feltételeinek elfogadásához.
Az adatkezelés ilyenkor jellemzően kétcélú:
- Játékban történő részvételhez szükséges (kapcsolattartás, nyeremények postázása stb.)
- Direkt-marketing levelek kiküldéséhez szükséges. Fontos, hogy külön kell ”pipáltatni” a direkt marketing tevékenységhez való hozzájárulást, vagyis ne legyen eleve „bepipálva” a négyzet, mert a reklámtörvény alapján a hozzájárulásnak önkéntesnek, egyértelműnek és kifejezettnek kell lennie.
Regisztrációkor fontos, hogy jelöljük, hogy csak 18 éven felüliek vehetnek részt a promócióban, vagy 14 és 18 év közöttiek is. Ez utóbbi esetben szükséges a törvényes képviselő (jellemzően szülő) hozzájárulása.