A reklám fogalmát a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény határozza meg. E szerint a reklám olyan közlés, tájékoztatás, illetve megjelenítési mód, amely valamely áru, szolgáltatás értékesítésének vagy más módon történő igénybevételének előmozdítására, vagy e céllal összefüggésben a vállalkozás neve, megjelölése, tevékenysége népszerűsítésére vagy áru, árujelző ismertségének növelésére irányul. A reklám mögött mindig van gazdasági cél, ezért a társadalmi célú reklámok és politikai üzenetek nem tartoznak a gazdasági reklám fogalma alá, és így ezekre külön szabályok vonatkoznak.
Ahhoz, hogy egy üzenet, tájékoztatás reklámnak minősüljön elegendő tehát az is, ha „csak” a vállalkozás neve, logója vagy terméke szerepel benne.
Direkt marketing üzenetek (hírlevelek) küldése szempontjából ez lényeges elem, mert önmagában azáltal, hogy a reklámozó cég neve megjelenik az üzenetben, reklámküldeménynek minősül a levél, és így az csak a címzett előzetes, kifejezett hozzájárulásával küldhető jogszerűen. Bővebben a hozzájárulásról a Direkt Marketing rovatban olvashatsz.