Fontos, hogy a figyelmeztető szöveg
- jól olvasható,
- jól látható,
- vízszintesen elhelyezett,
- a háttérből megfelelően kiemelt,
- magyar nyelvű vagy magyar nyelven is elmondott,
- jól érthető
szöveg legyen.
Továbbá a reklám felületének legalább 10%-án; tévé/rádió reklám esetén legalább 5 mp-ig látszódjon.
- nem vényköteles gyógyszer esetén: „A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!”,
- gyógyászati segédeszköz esetén: „A kockázatokról olvassa el a használati útmutatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát!”.
- hagyományos növényi gyógyszer reklámjának az első pontban foglaltakon túl a következő figyelmeztető szöveget is tartalmaznia kell: „Hagyományos növényi gyógyszer. A javallatokra való alkalmazása a régóta fennálló használaton alapul.”