Reklámszabályok / Gyógyszer reklámok szabályai

Milyen figyelmeztető szöveget és hogyan kell elhelyezni a nem vényköteles gyógyszerek reklámjában?

Fontos, hogy a figyelmeztető szöveg

  • jól olvasható,
  • jól látható,
  • vízszintesen elhelyezett,
  • a háttérből megfelelően kiemelt,
  • magyar nyelvű vagy magyar nyelven is elmondott,
  • jól érthető

szöveg legyen.

Továbbá a reklám felületének legalább 10%-án; tévé/rádió reklám esetén legalább 5 mp-ig látszódjon.

  • nem vényköteles gyógyszer esetén: „A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!”,
  • gyógyászati segédeszköz esetén: „A kockázatokról olvassa el a használati útmutatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát!”.
  • hagyományos növényi gyógyszer reklámjának az első pontban foglaltakon túl a következő figyelmeztető szöveget is tartalmaznia kell: „Hagyományos növényi gyógyszer. A javallatokra való alkalmazása a régóta fennálló használaton alapul.”