A vagyoni jogok főszabály szerint nem ruházhatóak át, csak abban az esetben, ha arra a törvény rendelkezése kifejezetten felhatalmazást ad. A reklámok esetében, mint a szerzői jogi törvény által védett mű esetében a törvény lehetővé teszi a reklámhoz fűződő vagyoni jogok átruházást. Tehát a reklámügynökség, aki elkészítette a reklámot, ha átruházza a vagyoni jogokat a reklámozóra, abban az esetben maga a reklámozó dönthet például a reklám felhasználásáról, átdolgozásáról és kizárólag a reklámozó adhat harmadik személynek engedélyt a reklám felhasználásához.
A másik lehetőség a vagyoni jogok hozzáféréséhez pedig felhasználási szerződés keretében lehetséges, amikor is például a reklámügynökség a reklám felhasználására szerződés keretében engedélyt ad, amelyért cserébe a reklámozónak díjat kell fizetnie.